Powrót

Kuchenne ewolucje, czyli 6 szybkich sposobów jak uzdrowić swoją dietę szybko i bez trzęsienia ziemi

Koniec stycznia to zazwyczaj czas porzucania noworocznych postanowień. Po miesiącu zauważamy, że zabrakło nam zapału i wytrwałości, więc poddajemy się i frustrujemy własną niekonsekwencją. A przecież każda podróż zaczyna się od pierwszego kroku.

Dlatego przygotowałam 6 łatwych sposobów na wplecenie szczypty zdrowia do swojej diety, bez wyrzeczeń, od zaraz. Możesz wziąć je sobie wszystkie do serca, możesz wybrać jeden lub kilka – nawet drobna zmiana znacząco wpłynie na jakość twojego życia i dobre samopoczucie.

  1. Warzywa stanowią połowę talerza.

Klasyczny obiadek – pół metra kwadratowego schaboszczaka , górotwór ziemniaków/kaszy/ryżu i garsteczka sałatki. A na śniadanie – wielka buła z serem, szynką i homeopatyczny plasterek pomidora lub ogórka. Tym sposobem zdecydowanie trudno dostarczyć sobie dziennie zalecanych 650 gram warzyw dziennie. Ale wystarczy, że odwrócisz proporcje – miska sałatki do śniadania, bruscetta na kolacje i zupa krem do obiadu i w prosty sposób dostarczysz sobie niezbędnych substancji odżywczych.

tumblr_nebn9fpQ3N1u1l3t3o3_1280

  1. Połowę warzyw i owoców jedz surowych

Oczywiste jest, że wszelkie przetwarzanie pozbawia produkty substancji odżywczych. Dlatego warto zwrócić uwagę, by nie tracić ich na własne życzenie – marchewkę z groszkiem, warzywa na parze czy sałatkę z buraczków zastąp miską sałat, pokrojonymi w słupki surowymi warzywami czy jabłkiem bądź bananem.

  1. Ostatni posiłek zjedz na 4 godziny przed snem

Jest to łagodniejsza wersja założenia – nie jeść po 18.00. Sprawisz tym swoim jelitom świetny prezent, dając im chwilę odpoczynku i pozwalając lepiej przetrawić to, co w nie w ciągu dnia wrzuciłaś. Spokojny sen i płaski brzuch o poranku wprowadzą cię w pozytywny nastrój na cały dzień.

  1. Zrezygnuj z przynajmniej jednej rzeczy z poniższych:
  • słodycze
  • pieczywo
  • alkohol
  • papierosy
  • produkty przetworzone
  • słodzone soki
  • smażone potrawy
  • mięso
  • nabiał
  • kawa

foodiesfeed.com_paleo-breakfast3

  1. Włącz w swoje życie przynajmniej jeden z poniższych komponentów
  • tam gdzie możesz, idź na piechotę – min. 6 kilometrów dziennie na własnych nogach
  • pij świeżo wyciskane soki
  • codziennie jedz kiszonki
  • suplementuj witaminę D3
  • wysypiaj się
  • jeśli masz możliwość, wybieraj produkty bez sztucznych dodatków (szczególnie warzywa i owoce)
  1. Zaczynaj dzień od wypicia 2 szklanek wody z cytryną.

Taka porcja daje świetnego kopa na rozruch, oczyszcza organizm i przyspiesza wydalanie toksyn. Najlepiej rozszerzyć to postanowienie o picie minimum 2 litrów płynu w ciągu dnia. Jeśli masz z tym problem, możesz ściągnąć na smartfona aplikację, która będzie ci przypominać o uzupełnianiu płynów.

Drobne zmiany łatwiej nam wprowadzić w życie, a ich pozytywne efekty w postaci poprawy samopoczucia zmotywują nas do dalszych działań. Lepiej bowiem być zadowolonym z siebie, że udało nam się przebiec 100 metrów niż sfrustrowanym, że ciągle jeszcze nie udało nam się wygrać maratonu.

Dobrusia

Dobrusia

Dobrosława Bela, ekspert ds. zdrowego odżywiania Przeszłam długą drogę, aby powrócić do zdrowotnej równowagi. Współczesna medycyna alopatyczna bardziej mi w tym przeszkadzała niż wspierała. Dlatego zwróciłam się w stronę medycyny naturalnej i leczenia dietą. A było ich wiele – dieta dr Budwig, pięciu przemian, wegetarianizm, witarianizm, głodówka lecznicza, dieta bezglutenowa… Dlatego wiem, jak trudno jest zrezygnować z ukochanych smakołyków, nawet kiedy sieją spustoszenie w naszym organizmie.